vineri, 1 mai 2009

Am bastonul meu, si ma mandresc cu el, etc etc

(foto, Monitorul de Suceava.)
"Ba mucosule... io` sunt politist!!! da? Sa nu uitam cine e sefu`!! Da? Ca tu... mie, nu ai ce sa imi faci"
Recunoaste-ti personajul?
Logic... e vorba de toti "politistii" (am auzit ca sunt cam doi politisti in fiecare oras... restul sunt militieni) pe care ii vedem mergand pe strada. Si deh... nu era deajuns ca erau politisti pe strazi... A aparut si politia comunitara!
Zilele trecute a aparut in pressa locala (Suceava) o stire putin iesita din tipar. Un cetatean al municipiului Suceava a filmat cu telefonul mobil un spectacol de exceptie. Protagonistii au fost: "marele!, Puternicul!, exceptionalul! politist comunitar, si o cersetoare impertinenta!
Din cate se vede cersetoarea incerca sa starneasca mila trecatorilor. Militianul, ah ma scuzati, politistul, in drum spre serviuciu, repet!!! IN DRUM SPRE SERVICIU, (inca nu era in timpul programului), o vede pe amarata din imagine si isi propune sa faca si el ceva productiv pe acea zi (30 aprilie 2009) Dupa ce o ia putin la intrebari, o taraste realmente pe jos si ii mai si aplica 2 bastoane pentru a nu uita cine e sefu si toate astea pentru ca femeia refuza sa isi paraseasca "locul de munca". Pai dom` politist, ce te asteptai? Sa iti sara in gat, sa te pupe si sa iti multumeasca ca i-ai aratat "drumul spre adevar"?
In urma stirilor aparute seful politiei comunitare declara ca a fost un exces de zel si ca vinovatul va fi mustrat verbal. Vai saracul politist! M-i se rupe sufletul cand stiu ca a fost mustrat. Ma intreb daca mai are liniste noaptea!
La un punct ma intrebam pe ce criterii se angajeaza cineva la politia comunitara.
Inca aveam la un moment dar un scenariu in cap

"sefu - mda... cate clase aveti absolvite?

intervievatul - pai am termninat facultatea de X si am master in Y si pana imi gasesc ceva de lucru din domeniul meu, as vrea sa imi castig painea cu ajutorul domneavoastra.

sefu - ne pare rau dar nu mai avem locuri disponibile pentru dumneavoasta

sefu - urmatorul

sefu - mda.. ce scoala a-ti absolvit?

intervievatul - pai clasa a patra... ca nu mi-a placut scoala

sefu - foarte bine, cum stati cu nervii?

intervievatu - pai... stiti... nu prea pot sa ma stapanesc... si daca cineva imi comenteaza... il bat!

sefu - felicitari! de maine veniti la munca. vei primi un costum si un baston. Bastonul e legea!"

Ok... nu zic! Intradevar cersetorii sunt o pacoste! Dar aici ma refer la cersetorii aia care trag de tine pe strada, care te agreseaza verbal si in unele cazuri chiar si fizic!
Oare daca al nostru politist ajungea la birou, mai lua un coleg cu el, mergeau in centru si luau cersetoarea de cate un brat, o urcau intr-un autobuz si o trimiteau acasa, nu era mai bine? fara scandal fara "exces de zel" (cu toate ca mie imi suna a neinstructie). Mna... parerea mea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu